onsdag 30 november 2016

dagarna bara rullar på, jobbar, jobbar & jobbar mest, de få dagarna jag är ledig så tar jag det
verkligen lugnt och gör hushålls-sysslor. bloggen lämnar åt sidan då på något sätt, prioriterar
annat istället. men nu är det ju sista dagen i november, helt sjukt hur snabbt denna månaden
gick, vips och så var den slut. tog fram det mesta av julpyntet redan förra veckan och i
söndags när vi kom tillbaka till vasa drog jag fram och klädde granen, så himla mysigt här nu.

lite andra saker jag har hunnit med är att "knälla" lös en ny hylla till sovrummet, så den köpte
vi för kanske 2veckor sedan, och det blev mycket trevligare i rummet med detsamma!
förra helgen så firades lillajul på hemmaplan och det var så mysigt, så mysigt.
mamma hade lagat julmat till lördagseftermiddagen och sen for vi mot jakobstad.
beställt massor med julklappar och slått in dom, bakat julstjärnor och byggt pepparkakshus
igår var vi på bio kl. 15.15 har a l d r i g varit så tidigt förut, så det kändes nästan konstigt haha
vi var iallafall på fantasiska vidunder och var man hittar dem, en sån otroligt fin film.
längtar tills det kommer en fortsättning, tips åt alla som gillar harry potter eftersom böckerna
är skrivna av samma författare, och det är samma magiska värld fast annan tid och plats.

idag är jag ledig så har städat, kokat mat, beställt julklappar och lite sådant,
ikväll ska jag laga kyckling med sötpotatis, haha alltså det lyckas så bra att det blir kvällsmaten
varje onsdagskväll konstigt nog. nu är klockan snart 16 så tror jag ska sätta en färgbomb
i håret som jag inte testat förut, ska bli kul att se om det syns någon skillnad egentligen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar